7 aprilie 2008

Puppy Food – intre mit si realitate

Cu totii am crescut cu reclamele in care o ceata de caini, toti cu blanita stralucitoare, sar peste niste garduri mai ceva ca atletii afro-americani. La finalul reclamei aflam si secretul formei lor impecabile: mancarea Pedigree.


Acum, nu stiu cum o fi Pedigree pentru cateii adulti, dar Pedigree Junior e o mare porcarie. Decat sa iti hranesti catelusul cu asa ceva, mai bine ii dai o solutie de apa amestecata cu cenusa: are aceeasi valoare nutritiva pentru puiul tau.


Dovada ca pet shop-ul de unde am luat-o eu pe Lily e complet neprofesionist e ca principalul lor medic veterinar mi-a sugerat s-o hranesc cu Pedigree Junior. Ceea ce am si facut in primele cateva zile, in primul rand pentru ca n-am stiut ce prostie fac, si apoi, cand am aflat, a trebuit sa continui cu aceeasi alimentatie inca putin (pentru ca schimbarile alimentare la pui nu se pot face atat de brusc).


Ce iti recomand eu (la recomandarea celor mai buni medici veterinari cu care am vorbit) sunt bobitele Royal Canin Starter sau, daca nu gasiti, Hill’s Puppy. Primele costa 22 de lei kilogramul, Hill’s-ul e 18 lei kilogramul, dar preturile variaza, bineinteles, si in functie de pet shop. Acestea vor trebui inmuiate in primele saptmani, pana cand ii vor creste dintisorii puiului (si aici iti recomand sa inmoi bobitele in apa plata fiarta si racita).


Ca sa nu plictisesti animalutul cu aceeasi dieta si ca sa-i diversifici meniul, ii poti da, din cand in cand, si branza proaspata de vaci. Aceasta ar trebui sa reprezinte o masa din totalul meselor zilnice. Mare atentie sa nu-i dai branzica direct din frigider, pentru ca exista riscul aparitiei unei faringite sau, mai rau, a unei bronhopneumonii.


O alta posibilitate de meniu e compus din pilaf de orez si piept de pui fiert, dar asta numai dupa 7 saptamani.


Sunt interzise cu desavarsire urmatoarele alimente:


· Carnea si oasele de porc, oasele de pasare

· Condimentele (permise doar sarea , usturoiul , ceapa)

· Grasimile animale in exces, prajelile

· Legumele care fermenteaza ( fasole , mazare , cartofi )

· Mezelurile

· Albusul de ou ( nefiert )

· Painea ( neprajita )

· Laptele de vaca (produce diaree datorita continutului crescut in lactoza)

· Dulciurile (orice tip)


Cat despre bautura, catelulului i se va da numai apa plata, la temperatura camerei. Ti-as sugera sa eviti apa de la robinet, din cauza continutului ridicat de clor.


Numarul de mese zilnice este urmatorul:


    • 6-8 saptamani: 4-6 mese pe zi
    • 9-12 saptamani: 3-5 mese pe zi
    • 13-22 saptamani: 3-4 mese pe zi
    • 5-8 luni: 3 mese pe zi
    • peste 9 luni: 2 mese pe zi


N-ar strica sa-i dai si niste vitamine, cum ar fi Vita Pet, de la Vétoquinol. Costa aproximativ 15 lei si este o pasta al carei gust o innebuneste pe Lily. Cred ca ar manca numai asta toata ziua, daca ar fi dupa ea.


In postul urmator, iti voi prezenta principalele vaccinuri pe care trebuie sa le faca animalutul tau, precum si totul despre prima vizita la medical veterinar.

3 comentarii:

Corina spunea...

Cand mi-am luat catelusha, si eu m-am lovit de aceeasi poveste cu Pedigree. Numai ca eu am fost salvata la timp, pentru ca am luat-o de la un doctor veterinar, care mi-a zis de la inceput sa nu-i dau asa ceva. Dar primul meu impuls fusese sa-i cumpar Pedigree.

Nu stiu cum ai gasit tu tocmai un doctor care sa-ti recomande asa ceva. Toata lumea care are catei sau vinde mancare pt catei (orice petshop in care am intrat) iti spune un "NU" mare cand vrei sa cumperi produse Pedigree. Desi nu am cumparat niciodata, tcmai din acest motiv, tot nu am reusit sa aflu care este cauza aceste coalitii. Sunt chiar atat de proaste?

Si tot ma mai intreb cum rezista cei de la Pedigree pe piata, sau cum reusesc sa aiba atata succes, in conditiile in care 99% dintre persoanele in care ai incredre sa-ti recomande o mancare buna pt catelusul tau, inainte de a-ti recomanda altceva, iti zic "Oricum, nu Pedigree"

Cat despre Royal Canin ai totala dreptate. Eu i-am dat catelusei mele Starter inmuiat in apa plata la inceput, si apoi am trecut pe Junior uscat. Nu a avut nici o problema pana acum. Are 9 luni. Sper sa nici nu aiba.

Ina si Lily spunea...

Pai persoana de geniu care mi-a spus sa-i iau Pedigree e medicul veterinar al pet shop-ului jalnic de unde am cumparat-o pe Lily. Iti dai seama ce profesionist! Si da, ai dreptate, cei de la magazinul de mancare au incercat sa imi spuna ca Pedigree-ul sucks, ba chiar vanzatoarea mi-a zis ca ea nu le-ar da cainilor ei asa ceva, dar eu una si buna!

Cat despre produsele Pedigree, nu stiu daca toate sunt proaste, sau doar cele destinate puilor. Intreb si te anunt! ;)

puternic spunea...

Eu unul imi hranesc cainele cu Eukanuba si sunt foarte multumit.E cam scumpa dar pana acum n`am avut probleme cu el. Mersi frumos